Pilarka spalinowa Stihl MS 311
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Trwała, kompaktowa pilarka łańcuchowa charakteryzująca się równomierną pracą i komfortowym wyposażeniem. Idealna do pielęgnacji drzew lub prac w drewnie. Wyjątkowo mocny silnik spalinowy o mocy 4,2 KM z innowacyjnym systemem filtrów. Do 20% mniejsze zużycie paliwa i redukcja emisji spalin nawet do 50% w porównaniu do dwusuwowych modeli o tej samej mocy bez technologii 2-MIX. Z pompą olejową o regulowanej wydajności.
Dane techniczne
Moc kW/KM | 3,1/4,2 |
Pojemność skokowa cm³ | 59 |
Ciężar kg 1) | 6,2 |
Poziom mocy akustycznej dB(A) | 117 |
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) | 105 |
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² | 4/4 |
Podziałka piły łańcuchowej | 3/8 " |
Wyposażenie seryjne
Zawór dekompresyjny
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
System filtrów powietrza o długiej żywotności
System filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza.
Pompa olejowa z regulacją wydajności
Pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%
Silnik STIHL 2-MIX
Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.
Czterokanałowa technika STIHL
W czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutek: mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów.
System antywibracyjny
Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.
Wielofunkcyjny przełącznik
Obsługa wszystkich ważnych funkcji pilarki, takich jak rozruch na ciepło i na zimno, praca i wyłączanie odbywa się za pomocą jednej dźwigni. Rozwiązanie to zapewnia wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo obsługi, ponieważ prawa ręka przez cały czas spoczywa na uchwycie.
Kompensator
Umieszczony w gaźniku kompensator STIHL sprawia, że pomimo wzrostu zanieczyszczenia filtra powietrza moc silnika, zawartość substancji szkodliwych w spalinach oraz zużycie paliwa przez dłuższy czas pozostają stałe. Wyczyszczenie filtra staje się konieczne dopiero wtedy, gdy moc silnika wyraźnie spadnie. W ten sposób możliwa jest dłuższa praca bez konieczności przeprowadzania czynności serwisowych.
Boczny napinacz piły łańcuchowej
Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.
STIHL Ematic-System
System STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.
Układ wstępnego ogrzewania gaźnika
Pilarki łańcuchowe STIHL wyposażone w układ wstępnego ogrzewania gaźnika są niezawodne nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika. Przestawienie z trybu letniego na zimowy jest bardzo proste i sprowadza się do jednego ruchu ręki.
Praktyczny korek zbiornika
Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.
Uruchamianie pilarki na przykładzie MS261.